Jadovnik

Jadovnik je planina u zapadnoj Srbiji jugoistočno od Prijepolja nekih 15 km. Nalazi sezapadno od Sjenice. Dugačka je 12 km, sa najvišim vrhom Katunićem sa 1733 m.

Središnji deo izgrađen od trijaskih peščara i krečnjaka koji leže u dijabaz-rožnjačkom terenu, a jugistočni od serpentina.

Na širokom temenu planine su pašnjaci i livade, po kojima su rasute kuće sela Stranjana i stočarske pojate. Širi pojasevi šume pružaju se po strmijim stranama prema Mileševskoj reci i Uvcu.

Duž jugozapadnog podnožja pored Lima, vodi asfaltni put Prijepolje-Bijelo Polje, od kojeg se duž severozapadnog podnožja odvaja put za Sjenicu i Novi Pazar.

Na planini Jadovnik nalazi se selo Sopotnica, gde se ujedno nalazi i planinarski dom pod istim imenom.
Dom se nalazi u neposrednoj blizini Sopotničkih vodopada na 990 metara nadmorske visine.
U prizemlju doma je dnevni boravak sa kaminom i savremeno opremljena kuhinja, na spratu su sobe za spavanje. Dom raspolaže sa 50 ležaja. Ispred doma se nalaze dve česme, od kojih je jedna sa potočnom vodom.

IMG_8787.JPG

Nedaleko od planinarskog doma nalaze i čuveni Sopotnički vodopadi, i super simpatične kolibice i ostaci nekadašnjih mlinova. Kompletan prizor leti je po meni jedan od najlepših krajolika Srbije, dok zimi kažu ljudi da je poprilično teško kretati se , i iako niska planina nimalo laka za "osvajati".

IMG_8752.JPG
IMG_8775.JPG
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License