Planinarski rančevi

Odabir dobrog ranaca zahteva dosta iskustva i znanja u nošenju istog.
Neka osnovna podela rančeva jeste na višednevne i jednodnevne.
Pored ove podele naravno postoji i podela po litraži odnosno zapremini na manje 20 lit. , 30 lit. , do većih 60 lit. , 75 lit. , pa i preko 100 lit.

Znači pre kupovine ranca dobro isplanirati gde i kako ćete koristiti ranac i u zavisnosti od toga kupiti odgovarajući. Pored ovoga treba obratiti pažnju na zadnji deo ranca, tj kako je rešen deo ranca koji prianja na ledja. Postoji više sistema ali neko pravilo jeste da jednostavno što veći deo ranca bude odmaknut od ledja (zbog disanja kože i znojenja naravno). Neka moja praksa jeste da su vam definitivno potrebna 2 ranca. Jedan dnevni (ukoliko ste situirani u nekom čvrstom objektu) i ture su kratke pa sve može da stane u taj manji ranac. Taj jednodnevni bi bio do nekih 50 litara. Dok ukoliko idete na višednevne ture i spavate u prirodi onda vam treba veliki ranac od min 65 litara.

Što se tiče kvaliteta izrade i materijala pa i visine cene tu je izbor dosta velik od nedavno i kod nas. Kvalitetan ranac će vam višesatno pa i višednevno nošenje tereta učiniti mnogo lakšim.

Ako idete na ture gde se težak ranac nosi po ceo dan i to više dana, tada ćete upoznati dobre i loše osobine vašeg ranca, i znaćete tačno šta želite.

Ako ranac nosite do autobusa i do planinarskog doma, tada je mnogo lakše odabrati ranac koji vam odgovara,jer su zahtevi minimalni.

U svakom slučaju je veoma bitno da vam ranac udobno leži na leđima.

Moj izbor rančeva:

Jednodnevni ranac od 35 litara

DSCF3426_resize.JPG
DSCF3429_resize.JPG

Višednevni ranac od 70 litara

gf.jpg

Add a New Comment
or Sign in as Wikidot user
(will not be published)
- +
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License